Συχνές Ερωτήσεις – Απαντήσεις για Δηλώσεις Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων Ε3
1. Πώς υποβάλλεται το έντυπο Ε3 της συζύγου σε περίπτωση εγγάμων;
Στην περίπτωση εγγάμων και εφ’ όσον η σύζυγος είναι επιτηδευματίας, έχει υποχρέωση υποβολής του εντύπου Ε3 με τους προσωπικούς της κωδικούς πρόσβασης και όχι με τους κωδικούς του υπόχρεου/ συζύγου, με τους οποίους υποβάλλεται κοινή δήλωση φορολογίας εισοδήματος (έντυπο Ε1). Σε τέτοια περίπτωση, εάν το Ε3 της συζύγου είναι το πρώτο έντυπο που θα υποβληθεί, η σύζυγος πρέπει να επιβεβαιώσει την έγγαμη σχέση (με υπόχρεο το σύζυγό της).
2. Πότε υποβάλλεται το έντυπο Ε3;
Εφόσον υπάρχει υποχρέωση υποβολής του εντύπου Ε3 αυτό πρέπει να υποβληθεί ΠΡΙΝ από την οριστική υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (έντυπο Ε1), ακόμη και στην περίπτωση που είναι μηδενικό.
3. Εάν οριστικοποιηθεί το έντυπο Ε3, είναι δυνατό να τροποποιηθεί;
Μέχρι να γίνει η οριστική υποβολή του εντύπου Ε1, ο φορολογούμενος μπορεί να εισέρχεται στο έντυπο Ε3 και να το τροποποιεί όσες φορές επιθυμεί. Όταν όμως οριστικοποιηθεί το Ε1, δεν μπορεί να τροποποιηθεί περαιτέρω το Ε3.
Εφόσον διαπιστωθεί λάθος στο έντυπο Ε3, μπορεί ο φορολογούμενος να υποβάλλει ηλεκτρονικά τροποποιητική-συμπληρωματική δήλωση.
4. Ποιά στοιχεία εμφανίζονται προ – συμπληρωμένα στο έντυπο Ε3;
Με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν στο αρχείου του Μητρώο, εμφανίζονται προ-συμπληρωμένα η κατηγορία βιβλίων εφόσον τηρούνται βιβλία και ο κωδικός αριθμός κύριας δραστηριότητας (ΚΑΔ).
Επίσης, στην πρώτη σελίδα του εντύπου Ε3 προστέθηκαν τρία (3) νέα πεδία, τα οποία προ-συμπληρώνονται αντίστοιχα με την:
– ημερομηνία πρώτης έναρξης
-ημερομηνία έναρξης, η οποία ισχύει κατά το τρέχον φορολογικό έτος (εφόσον δηλαδή δεν έχει προηγηθεί διακοπή εργασιών πριν το φορολογικό έτος 2015)
-ημερομηνία διακοπής εργασιών, εφόσον αυτή πραγματοποιήθηκε εντός του φορολογικού έτους 2015.
Τα προ-συμπληρωμένα στοιχεία τροποποιούνται, εφόσον προηγηθεί ενημέρωση του μητρώου της αρμόδιας Δ.Ο.Υ..
5. Ποιά διαδικασία πρέπει να ακολουθείται σε περίπτωση που στο έντυπο Ε3 εμφανίζεται παλαιός ΚΑΔ κύριας δραστηριότητας ο οποίος δεν έχει αντιστοιχηθεί με νέο ΚΑΔ;
Όταν ο φορολογούμενος εισέρχεται στο έντυπο Ε3 και ο ΚΑΔ κύριας δραστηριότητας που εμφανίζεται στον κωδικό 705 δεν έχει αντιστοιχηθεί, εμφανίζεται μήνυμα στον αντίστοιχο πίνακα όπου ενημερώνεται για τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει.
Ο φορολογούμενος μπορεί να αποθηκεύσει προσωρινά το Ε3, να προβεί στη διαδικασία αντιστοίχησης μέσω εφαρμογής που υπάρχει στην ιστοσελίδα μας gsis.gr και σε σύντομο χρονικό διάστημα (μίας ή δύο ημερών) να συνεχίσει την υποβολή του Ε3 με το νέο ΚΑΔ.
Διαφορετικά, μπορεί να συμπληρώσει τον νέο ΚΑΔ κύριας δραστηριότητας, προκειμένου να υποβάλλει το Ε3 και σε δεύτερο χρόνο οπωσδήποτε να προβεί στην αντιστοίχηση.
Εάν δεν ακολουθηθεί καμία από τις παραπάνω διαδικασίες, ο φορολογούμενος δεν μπορεί να υποβάλλει το Ε3 με τον παλαιό ΚΑΔ και εμφανίζεται σχετικό μήνυμα λάθους.
Επισημαίνεται, ότι εάν δεν γίνει η αντιστοίχηση του παλαιού ΚΑΔ με νέο ΚΑΔ, δε θα επιτρέπεται η υποβολή του Ε3 στο επόμενο φορολογικό έτος.
6. Ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθείται σε περίπτωση που δεν έχει γίνει αντιστοίχηση του ΚΑΔ μεγαλύτερων ακαθάριστων εσόδων;
Ακολουθείται η διαδικασία που περιγράφεται παραπάνω.
7. Όσοι δηλώνουν εισόδημα από αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα, αλλά δεν εντάσσονται στο κανονικό ή ειδικό καθεστώς ΦΠΑ ποιόν ΚΑΔ συμπληρώνουν;
Σε αυτή την περίπτωση δεν συμπληρώνεται ΚΑΔ και δεν χρησιμοποιείται ο ΚΑΔ 99999998.
Προστέθηκε νέος κωδικός 598 για όσους ασκούν αγροτική δραστηριότητα και δεν υπάγονται σε κανονικό ή ειδικό καθεστώς Φ.Π.Α.
8. Πώς δηλώνονται οι λοιπές αγροτικές επιδοτήσεις – ενισχύσεις;
Στον κωδικό 908 συμπληρώνονται το σύνολο των λοιπών αγροτικών επιδοτήσεων – ενισχύσεων και το υπερβάλλον ποσό των δώδεκα (12.000) ευρώ προσαυξάνει τα ακαθάριστα έσοδα από αγροτική δραστηριότητα. Επισημαίνεται ότι οι λοιπές αγροτικές επιδοτήσεις – ενισχύσεις έως του ποσού των δώδεκα (12.000) ευρώ μεταφέρονται υποχρεωτικά στον κωδικό 659-660 του εντύπου Ε1.
9. Κατά τη διάρκεια της ίδιας διαχειριστικής περιόδου έκανα διακοπή της επιχείρησής μου και έναρξη με τον ίδιο ΑΦΜ αλλά με διαφορετική δραστηριότητα. Θα υποβάλω δύο έντυπα Ε3;
Θα υποβάλετε ένα έντυπο Ε3 και θα συμπληρώσετε τους αντίστοιχους πίνακες για κάθε δραστηριότητα.
10. Η ερώτησή μου δεν υπάρχει στις Συχνές-Ερωτήσεις. Τι να κάνω;
Αν είστε εγγεγραμμένος χρήστης μπορείτε να υποβάλετε το ερώτημα σας μέσα από την επιλογή ο λογαριασμός μου/My TAXISnet.
Αν δεν είστε εγγεγραμμένος χρήστης μπορείτε να υποβάλετε το ερώτημα σας μέσω της φόρμας υποβολής αιτήματος https://www1.gsis.gr/inquiry/newInquiry.htm
Επίσης μπορείτε να καλέσετε στο τηλεφωνικό κέντρο 15515.
13/4/2016